لينک سازي و رتبه بندي در موتورهاي جست و جو
نوشته شده توسط : گرگ سفید

لينک ها اولين عامل بزرگ رتبه بندي در سئو “Off-the-page”هستند که توسط موتورهاي جستجو استفاده مي شود. گوگل اولين موتور جستجو نبود که پيوندها را به عنوان يک « راي » مثيت براي سئو شمرد، اما اولين موتور جستجو است که به شدت به تجزيه و تحليل لينک ها به عنوان راهي براي بهبود رابط بين صفحات کمک مي کند.
با وجود عوامل و فاکتور هاي گسترده در رابطه با بهينه سازي موتور هاي جستوجو و سئو ، لينک ها و محتواي با کيفيت همچنان مهم ترين سيگنال خارجي براي رتبه بندي جستجوي گوگل هستند. اما همانطور که مي بينيد، برخي از لينک ها ارزشمندتر از بقيه هستند.

 

کيفيت لينک ها

فرض کنيد شما بيمار هستيد، شما به توصيه ها و تجويز دارو هاي 5 دکتر متخصص اعتنا مي کنيد يا 50 نفر عابر پياده که در خيابان در حال عبور هستند؟
با در نظر گرفتن تجربه ايي که دکتران متخصص دارند، احتمالا به مشاوره پزشکان احترام مي گذاريد. حتي اگر تعداد نظرات دريافتي شما کمتر شود، ترجيح مي دهيد اين نظرات را از کارشناسان دريافت مي کنيد. کيفيت نظرات بهتر از کميت آن هاست.
اين کار مشابه با کار موتورهاي جستجو است. آنها تمام لينک هايي را که در وبسايت ها وجود دارد (به جز لينک هاي no-follow و لينک هاي مسدود شده) شمارش مي کنند، اما براي همه آن ها به يک اندازه ارزش قائل نمي شوندد. موتور هاي جستوجو به لينک هاي با کيفيت بيشتر اهميت مي دهند.
منظور از لينک هاي با کيفيت چيست؟ معمولا يک لينک از يک سايت بزرگ و قابل احترام در مقياس کيفيت بالاتري از يک لينک از وبلاگ خودتان دارد. به خصوص اگر آن وب سايت به لحاظ موضوعي به سايت شما مرتبط باشد، به همين ترتيب نظر موتور هاي جستوجو را بيشتر جلب مي کنيد.

متن هاي لينک دار

سايت Amazon را مثال مي زنيم که سايت هاي زيادي به آن لينک داده اند. سايت آمازون با کلمه " قايق " در ليست جستوجو قرار نمي گيرد، بلکه با جستوجوي کلمه کتاب اين وب سايت ظاهر شده. زيرا لينک هايي که به اين سايت بر مي گردد توضيحاتي راجع به کتاب داده اند نه قايق! به منظور ديگر، با اشتراک گذاري لينک توضيحاتي نيز راجع بع کتاب داده شده است. البته قابل ذکر است که سايت آمازون کتاب به فروش مي رساند نه قايق.

تعداد لينک ها

بسياري از سايت ها متوجه شده اند که کسب تعداد زيادي از لينک ها مي تواند به موفقيت سئو وب سايت شما کمک کند. مي توانيد لينک هاي زيادي از يک وب سايت دريافت کنيد. اما به اين موضوع توجه داشته باشيد که، 1000 لينک از يک سايت به مراتب ارزش کمتري از 1000 لينک از 1000 سايت خواهد داشت.
مدت ها پيش، تعداد پيوند ها فاکتور مهمي بود، اما تعداد به مرور زمان جاي خود را به کيفيت داده، زيرا موتورهاي جستجو ياد گرفته اند که چگونه کيفيت لينک ها را بهتر ارزيابي کنند.
تاکتيک هايي مانند مبارزات پيوند ويروسي، مدال ها و ويجت ها مي توانند در تأمين امنيت تعداد زيادي پيوند موثر باشند و حتي نمايندگان موتور هاي جستجوگر اين روش ها را پيشنهاد کرده اند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/14/





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: